სვანეთიდან მოსულებად ითვლებიან ა ს ა თ ი ა ნ ე ბ ის წინაპრები. გადმოცემით ასათიანები ერთი კაცისაგან არ მომდინარეობენ. ეთნოგრაფიული მასალა: ,,ასათიანი არ ყოფილა ადრე გვარად. ასათიანის ჭალაზედ ასი კაცი რომ გავიდა მესხის წინააღმდეგ საბრძოლველად, ვინც გადარჩა ამ მებრძოლებს დაერქვათ გვარი ასათიანი. ვინც ძლიერად იბრძოდა, ის ასათიანი აზნაური გახდა, ზოგი გლეხად დარჩა. ასათიანები ერთმანეთზე ქორწინდებიან, ყველა ერთმანეთის ნათესავი არარის. ის ას ათი კაცი სვანეთიდან ყოფილა ჩამოსული. ლეჩხუმში ასათიანების ძირითადი სამკვიდრო სოფლებია დერჩი და ბარდნალა. ასათიანები რომ ერთმანეთზე ქორწინდებიან ეს გვარის გატეხვად არ ითვლება, იმიტომ რომ სხვადასხვა ძირისანი არიან,, (ამბროსი ჩიქოვანი) . აღნიშნულ გადმოცემაში სიმართლეს შეესაბამება ასათიანთა სვანეთიდან მიგრაცია, ოღონდ გვარსახელი ას ათი მებრძოლიდან კი არ უნდა მომდინარეობდეს, არამედ მამაკაცის სახელიდან - ა ს ა თ ი , რომელიც გავრცელებული იყო საქართველოში.
am brzolashi ert mxares ibrzoda as ati mebrzolai roca ikitxes tu vin gaimarjvao pasuxi iyo as-atianis jarmao mat gamarjvebistvis ebozat tavadis tituli dagvari asatiani